Żurawie terenowe LOCATELLI / LOCATELLI MODEL GRIL55.50
![]() |
|
![]() |
LOCATELLI MODEL GRIL55.50
Udźwig maksymalny: 50 ton
Maszyna podstawowa:
Podwozie:
Podpory: Hydraulicznie rozsuwane, z przodu i z tyłu. Z zaworami zabezpieczającymi i zdejmowanymi stalowymi płytami podporowymi. Sterowniki elektro-hydrauliczne z możliwością częściowego rozsuwania podpór, sterowanego z kabina.
Silnik: Cammins QSB6.7, Diesel 6-cylindrowy, turbodoładowany intercooler, sterowany elektronicznie, chłodzony wodą o mocy 119 kW/2.200 rpm, moment obrotowy 732 Nm/1.500 rpm (Tier III), 118 kW/2.200 rpm, moment obrotowy 841 Nm/1.500 rpm (Tier IVF). Suchy filtr powietrza ze wskaźnikiem zanieczyszczenia. Zbiornik paliwa 200 litrów.
Skrzynia biegów: Typu „Power Shift” ze zmiennikiem momentu, sterowana elektro-hydraulicznie, 6 biegów do przodu, 6 do tyłu.
Układ Hydrauliczny: 5 pomp zębatych, napędzanych od zmiennika momentu. Łączny wydatek 380 l/min. Zbiornik oleju hydraulicznego 545 litrów.
Mosty - Napęd: Przedni zamocowany na stałe do ramy podwozia, z przekładnią planetarną. Most tylny zamontowany wahliwie do ramy podwozia, z przekładnią planetarną. Automatyczne blokowanie wahliwego mostu.
Mosty - Skręt: Przedni hydraulicznie skręcany poprzez koło kierownicze. Tylny hydraulicznie skręcany ze wskaźnikiem liniowości ustawienia. Cztery rodzaje ustawień: tylko przedni most skrętny, tylko tylny most skrętny, dwa mosty skrętne, „psi chód”. Blokada ustawienia kół w osi centralnej do jazdy po szosie.
Hamulce: Dwuobwodowe, powietrzno-hydrauliczne na wszystkie koła. Sprężynowo-powietrzny hamulec parkingowy na przednie koła.
Opony: 16,0x25-24 PR.
Oświetlenie: 24V, zestaw oświetlenia zgodny z wymogami ruchu drogowego w UE.
Część dźwigowa:
Wysięgnik Podstawowy: 9,4 – 37,2 m, 5-sekcyjny, automatycznie zsynchronizowany.
Pochylanie Wysięgnika: Jeden cylinder hydrauliczny (0º + 80º) z zaworem odcinającym.
Obrót: 360º, przekładnia planetarna z nożnym hamulcem wielopłytkowym, hydrauliczny hamulec parkingowy obrotu, mechaniczna blokada obrotu załączana z kabiny, mechanizm swobodnego obrotu. Łożysko obrotu o zazębieniu zewnętrznym.
Wciągarka: Hydrauliczna, 2-biegowa. Silnik hydrauliczny tłoczkowy z przekładnią planetarną, z rowkowanym bębnem. Sprężynowo-hydrauliczny hamulec zabezpieczający.
Zblocze: 45 ton.
Kabina: Ze stali galwanizowanej, odchylana (max. 20º), elastycznie zawieszona, zamknięta, umieszczona po lewej stronie, z bezpiecznymi szybami, wygodnym fotelem z możliwością zmiany jego położenia. Panel diagnostyki silnika.
Sterowniki: zamontowane w podłokietnikach do jednoczesnego lub niezależnego sterowania ruchami żurawia. Przełączniki elektryczne podpór, szybkiego biegu wciągarki i swobodnego obrotu.
Rozdzielacze hydrauliczne: Umożliwiające jednoczesną operację wszystkimi funkcjami żurawia. Centralny system kontroli ciśnienia hydraulicznego.
Układ kierowniczy: Kierownica do skrętu przednich kół. Przełącznik elektryczny do niezależnego sterowania kołami tylnymi. Dźwignia jazdy do przodu i do tyłu i dźwignia hamulca postojowego. Przełącznik szybka-wolna jazda z automatycznym wyborem napędu na dwa lub cztery koła. Panel kontrolny silnika.
Urządzenia Zabezpieczające: Elektroniczny Ogranicznik Udźwigu z Blokadą Ruchów, wyłączniki krańcowe na głowicy i wciągarce, zawory odcinające na wszystkich cylindrach, hydrauliczne zawory przeciążeniowe na wszystkich systemach. Wskaźnik długości rozstawienia podpór.
Znak CE